Erektilni problemi mogu itekako utjecati na mentalno zdravlje pojedinca. Zato je važno osvijestiti neke stvari u vezi njih te da niste sami – 52% odraslih muškaraca u nekom trenutku ima probleme s erekcijom. Osim toga, bitno je znati da povremeni problem s erekcijom ne znači nužno da imate erektilnu disfunkciju ili impotenciju – na postizanje erekcije utječe niz faktora i tek sklad svih njih omogućava erekciju. U nastavku pročitajte kako dolazi do erekcije te što učiniti ako imate erektilne probleme.

Kako se postiže erekcija?

Prije svega, potrebno je seksualno uzbuđenje – bez njega nema ni erekcije, čak i ako koristite lijekove za erektilnu disfunkciju. Pri uzbuđenju, živčane stanice provode impulse do penisa koji signaliziraju početak postizanja erekcije. Ovi impulsi dovode do opuštanja spužvastog tkiva corpora cavernosa – ono se pruža duž penisa i sadrži većinu krvnih žila penisa. Opuštanjem ovog tkiva omogućen je protok krvi koji stvara pritisak i potiče širenje penisa. Membrana koja se nalazi oko corpora cavernosa sprečava vraćanje krvi i pomaže održati erekciju.

Dakle, u postizanje erekcije uključeni su živčani i mišićni sustav te najvažnije od svega – krvožilni (optjecajni). Ako u bilo kojem od ovih puteva dođe do prepreke (npr. bolest jednog od tih sustava koja nije direktno vezana za spolni sustav), neće doći do postizanja erekcije. Što učiniti u tom slučaju?

Mentalno zdravlje

Mnogi muškarci ne mogu postići erekciju zbog mentalnih čimbenika poput depresije, anksioznosti (pogotovo treme, tj. takozvane performance anxiety), prevelikog stresa ili manjka koncentracije. Sve navedeno može dovesti do manjka seksualne želje, a bez toga nema ni erekcije.

Dakle, posvetite se svojem mentalnom zdravlju i smanjenju stresa ili jednostavno pričekajte sa spolnim odnosima dok Vam ne prođe situacija koja Vam stvara stres – npr. bitan projekt na poslu i slično. Zapamtite, ne moći postići erekciju nije sramota i sam je proces vrlo osjetljiv.

Počnite vježbati

Mnogim muškarcima prekomjerne tjelesne težine vrlo je teško postići erekciju pa se preporuča tjelovježba kako bi se riješio problem. Čak i ako niste prevelike tjelesne mase, tjelovježba Vam može pomoći u ovoj situaciji. Kad već govorimo o zdravom životu, pušenje je čest uzrok erektilnih problema pa Vam prestanak ili smanjenje pušenja također može pomoći.

Zdravlje krvožilnog sustava

Obratite se svom doktoru kako biste napravili krvnu sliku – povišen kolesterol, problemi s krvnim tlakom i razinom šećera u krvi mogu također utjecati na postizanje erekcije. Tu se radi o spomenutim problemima optjecajnog sustava koji naizgled nisu direktno vezani uz spolni sustav.

Obratite se nekome

Važno je ne povući se u sebe zbog erektilnih problema – mnogim muškarcima oni stvaraju anksioznost, a s tim i probleme u vezi zbog manjka komunikacije.

Anksioznost zbog impotencije
Važno je razgovarati s partnerom o svojim problemima s erekcijom.

Pričajte sa svojim partnerom i objasnite mu kako se osjećate, a ako Vam erektilni problemi stvaraju velik stres, obratite se psihologu (najbolje nekom tko se ciljano bavi problemima seksualne prirode). Važno je izbjeći začarani krug gdje Vam erektilne probleme možda stvara mentalno stanje, a erektilni problemi zatim još više utječu na razinu stresa.