Svi smo čuli izreku da „slika vrijedi tisuću riječi”. To je potpuno točno kada je riječ o dizajniranju web stranice i slika koje ste odlučili uključiti na web stranicu.

Odabir fotografija za upotrebu na vašoj web stranici može biti zastrašujući zadatak. Osim što su važni za ostavljanje dojma web stranice, važne su i s tehničkog aspekta.

Odluka o pronalasku fotografija i koje oblike koristiti je logistički i tehnički aspekt, a odabir najbolje teme odluka je dizajna. Srećom, postoji nekoliko jednostavnih savjeta koje možete slijediti kako biste lakše odlučili o svom projektu.

1. Vrijednost jedinstvenosti

Mnoge tvrtke i dizajneri obraćaju se web stranicama koje su u potrazi za fotografijama. Prednost ovih web stranica je u tome što imaju impresivan izbor fotografija na raspolaganju, a cijene tih fotografija obično su vrlo prihvatljive.

Loša strana tih „stock“ fotografija je što one nipošto nisu jedinstvene. Svatko drugi može posjetiti istu web stranicu kako bi preuzeo i koristio istu fotografiju koju ste i vi odabrali. Zbog toga često vidite istu fotografiju ili modele na mnogo različitih web stranica.

Kada pretražujete na web stranicama sa stock fotografijama , budite oprezni pri odabiru slike s ove prve stranice rezultata. Mnogi se odlučuju za one početne slike koje se prikazuju, što znači da će se najčešće koristiti upravo te slike.

Dublje kopanje u ovim rezultatima pretraživanja smanjuje šanse za prekomjernu upotrebu iste slike. Također možete vidjeti koliko je puta slika prenesena (to će vam reći većina web stranica) kao još jedan način da izbjegnete upotrebu pretjerano popularnih slika.

2. Prilagođene fotografije

Naravno, pouzdan način osiguranja jedinstvenosti fotografija koje koristite na vašoj web stranici jest angažiranje profesionalnog fotografa koji će snimiti prilagođene fotografije. U nekim slučajevima ovo možda nije praktično, čak i sa stajališta troškova i logistike, ali to je definitivno nešto što morate uzeti u obzir, a prilagođene snimke slika doista mogu pomoći da se vaš dizajn istakne!

3. Obratite pažnju na licenciranje

Prilikom prijenosa slika s web stranica s fotografijama, treba paziti na licencu pod kojom se te slike nude. Tri uobičajene licence na koje ćete naići su Creative Commons, Royalty Free i Attribute Access Rights. Svaki od ovih modela licenciranja ima različite zahtjeve i ograničenja, stoga je razumijevanje načina na koji funkcioniraju i osiguravanje da odgovara vašim planovima i proračunima važan faktor koji treba uzeti u obzir u postupku odabira.

4. Veličina fotografije

Veličina fotografije je također važna. Uvijek možete povećati veliku sliku i zadržati njezinu kvalitetu (iako upotreba prevelikih slika negativno utječe na performanse web stranice), ali ne možete povećati veličinu slike i zadržati njezinu kvalitetu i oštrinu. Iz tog je razloga važno odrediti koju veličinu slike trebate da biste mogli pronaći datoteke koje će raditi u okviru ovih specifikacija i koje će dobro funkcionirati na različitim uređajima i veličinama zaslona.

5. Fotografije ljudi mogu vam pomoći ili naštetiti

Ljudi dobro reagiraju na tuđe fotografije. Slika lica sigurno privlači nečiju pažnju, ali morate biti oprezni koja lica dodate na svoju web stranicu. Fotografije drugih ljudi mogu vam pomoći ili naštetiti ukupnom uspjehu. Ako upotrijebite fotografiju nekoga tko ima sliku za koju ljudi misle da je pouzdana i prijateljska, ove će se osobine prenijeti na vaše web mjesto i u tvrtku. Ako odaberete sliku s nekim za koga vaši kupci smatraju da je sumnjiv, to bi moglo loše utjecati na vaše poslovanje.

Zaključak

Ako slika stvarno vrijedi tisuću riječi, odabir pravih slika za vašu web stranicu je od najveće važnosti. Usredotočujući se ne samo na tehničke i logističke aspekte ovih odluka, već i na točke usredotočene na dizajn obuhvaćene ovim člankom, moći ćete odabrati bolje slike za vaš sljedeći projekt.