Preporučuje se da djeca i adolescenti (u dobi od 5-17 godina), uključujući one koji žive s invaliditetom, zbog zdravstvenih koristi trebaju:

  • Najmanje prosječno 60 min / dan umjerenog do snažnog intenziteta, uglavnom aerobne, tjelesne aktivnosti, tijekom tjedna.
  • Aerobne aktivnosti intenzivnog intenziteta, kao i one koje jačaju mišiće i kosti, trebaju biti uključene najmanje 3 dana u tjednu.

Rijetki mladi ljudi zapravo ispunjavaju ovu preporuku.

Dobro je znano da tjelesna aktivnost može pružiti mnoge zdravstvene beneficije onima koji sudjeluju i da tjelesna neaktivnost može imati štetne posljedice za naše zdravlje. Još uvijek ima puno pitanja o tome što se kvalificira kao prikladna tjelesna aktivnost i koliko bi svako dijete trebalo biti aktivno. Ponekad imamo dobre namjere, ali pronalazimo prepreke.

Prednosti

Tjelesna aktivnost može pružiti neposredne i dugoročne zdravstvene prednosti, fizičke, mentalne i socijalne. Također, može potaknuti neovisnost i pomoći u učenju.

Neke neposredne prednosti vježbanja uključuju:

  • poboljšano raspoloženje,
  • pomoć u samokontroli,
  • smanjenje razine šećera u krvi,
  • osjećaj blagostanja.

Uočljive su i brojne dugoročne prednosti:

  • Umjereni utjecaj na kardiovaskularne aktivnosti može koristiti djeci školskog uzrasta i adolescentima smanjenjem rizika od dijabetesa tipa 2, moždanog udara, bolesti srca, krvnog tlaka, razine masnoće, tjeskobe i depresije. Vježbanje također pomaže u povećanju djetetovog samopouzdanja, snage, fizičke pismenosti, kardiovaskularne kondicije i fleksibilnosti.
  • Aktivnosti s velikim utjecajem mogu povećati (ili pomoći u održavanju) gustoće kostiju.
  • Studije su pokazale da djeca koja sudjeluju u redovitim tjelesnim aktivnostima rjeđe koriste duhan, alkohol i droge, te imaju bolju sposobnost održavanja zdrave tjelesne težine.

Fizička neaktivnost identificirana je kao četvrti vodeći čimbenik rizika za globalnu smrtnost koja uzrokuje procijenjenih 3,2 milijuna smrtnih slučajeva na globalnoj razini.

  • Štetno utječe na mentalno i fizičko zdravlje i može se spriječiti.
  • Sjedilački način života i pretjerano gledanje televizije i računalnih igara također mogu dovesti do loše kvalitete spavanja, što onda utječe na spoznaju i pamćenje.

Koliko je vježbanja preporučeno?

Bebe bi trebale biti fizički aktivne nekoliko puta dnevno – posebice kroz interaktivnu igru na podu. Ograničite aktivnosti koje se svode na uzak i ograniče prostor.

Djeca (1-2 godine starosti) i predškolarci (3-4 godine starosti) trebali bi imati najmanje 180 minuta tjelesne aktivnosti bilo kakvog intenziteta, raspoređeno kroz dan, uključujući:

  • razne aktivnosti u različitom okruženju,
  • aktivnosti koje razvijaju vještine kretanja,
  • napredak prema barem 60 minuta energične igre do 5. godine života.

Američka udruga srca preporučuje da sva djeca u dobi od 2 i više godina starosti sudjeluju u ugodnim tjelesnim aktivnostima umjerenog intenziteta u trajanju od najmanje 60 minuta.

Prema australskim smjernicama za tjelesnu aktivnost, dijete mlađe od 6 godina ne smije sjediti, biti sputavano na neki način, niti biti neaktivno dulji period od 60 minuta, osim u slučajevima kada spava.

Svjetska zdravstvena organizacije preporučuje da djeca u dobi od 5 ili više godina dnevno akumuliraju aktivnosti umjerenog do snažnog intenziteta u trajanju od najmanje 60 minuta, uz trud da se ta aktivnost još i više poveća. Njihove aktivnosti trebale bi uključivati i one koje uzrokuju jačanje kostiju i mišića, i to najmanje 3 puta tjedno.

Rizici

Ozljede mišićno-koštanog sustava i potres mozga najveći su rizici povezani sa sudjelovanjem u sportskim i rekreacijskim aktivnostima. Prema Kanadskom pedijatrijskom društvu, mnoge od ovih ozljeda mogu se spriječiti. Incidencija je veća kod dječaka nego kod djevojčica.

Djeca su osjetljivija na ozljede od odraslih zbog njihovih fizičkih i fizioloških razlika. U mnogim su zemljama provedeni programi i politike kojima se pokušava smanjiti rizik od ozljeda od udara, padova i utapanja.

Ozljeda
Ozljede mišićno-koštanog sustava i potres mozga najveći su rizici u sportu.

Nedavna istraživanja sada pokazuju da djeca mlađa od 12 godina koja pretežno sudjeluju u jednom sportu imaju veći rizik od ozljeda. Tjelesna pismenost djeteta također se poboljšava ako se bavi raznim sportskim i tjelesnim aktivnostima.

Izloženost zlostavljanju, maltretiranju. i nasilje od strane trenera, vršnjaka. a i roditelji su potencijalni rizik. Djeca u određenim populacijama ili s određenim poremećajima / zdravstvenim stanjima imaju veći rizik od ozljeda bavljenjem sportom. Tu spadaju djeca s ADHD-om i DCD-om.