Pilates je vježba za tijelo koju je razvio Nijemac Joseph Hubert Pilates. Od djetinjstva je bolovao od raznih bolesti, a kasnije je život posvetio jačanju tjelesne snage. U tome je uspio uz pomoć oca gimnastičara. Vježbe se sastoje od različitih pokreta istezanja kojima se stvara velika fleksibilnost i koordinacija mišićne mase.

Nekoliko razloga zbog kojih biste trebali isprobati pilates.

1. Zdrava kralježnica

Budući da je osnova pilatesa briga o funkcioniranju čak i najskrivenijih i zanemarenih mišića, rezultat ove vježbe idealan je za sve koji imaju problema zbog križobolje i lošeg držanja. Naime, pilates jača mišiće koji se brinu o ispravnom držanju i potpori kralježnice, što posljedično dovodi do boljeg držanja, kao i uklanjanja pridruženih bolova u donjem dijelu leđa.

2. Smirenost tijela i uma

Za pilates je karakteristično da se vježbe trebaju izvoditi vrlo precizno, s mekim pokretima. Veliki naglasak u samoj vježbi također se daje dubokom i pravilnom disanju.

Um mora uvijek biti prisutan tijekom pilates vježbi, stoga nije neobično da ovom vježbom ne postižemo samo bolje držanje, već i bolje stanje duha.

3. Pozitivan utjecaj na seksualni život

Budući da pilates radi na svim mišićima, činjenica je da žene vježbom jačaju zdjelično dno, dok muškarci poboljšavaju erekciju, što zauzvrat dovodi do veće osjetljivosti i boljeg spolnog života.

4. Ravan trbuh

Većina vježbi za trbuh fokusira se samo na površinske trbušne mišiće, koji vam neće dati ravan trbuh. Na Pilatesu se usredotočujemo izravno na duboke mišiće trupa, dovodeći vas do ravnog trbuha, uskog struka i zdrave kralježnice.

5. Ne opterećuje zglobove

Sporo i kontrolirano kretanje ima minimalan utjecaj na zglobove, stoga je vježba pogodna i za starije osobe koje imaju problema sa zglobovima.

6. Oblikuje cijelo tijelo

Prilikom vježbanja možemo koristiti različita pomagala, poput elastičnih traka ili lopti. Pilates možete vježbati bilo gdje i bilo kada.

Pilates oblikuje tijelo
Pilates je vježba koja će oblikovati cijelo tijelo.

Neke vježbe traju manje od deset minuta, a za to vrijeme uspješno jačate trbušne i leđne mišiće. Pozitivne učinke pilatesa možete osjetiti već nakon desete vježbe, ako vježbate barem tri puta tjedno.

7. Uz pilates do elegancije, snage i gracioznosti

Pilates vam pomaže da se krećete s elegancijom, lakoćom i gracioznošću. Svojim vježbama uglavnom utječe na duboke ili unutarnje mišiće koji jačaju simetriju tijela i fleksibilnost kralježnice. U pilatesu se vježbe izvode iz središta tijela i stoga su usmjerene na jačanje torza. Kao što smo već ranije spomenuli, pilates uvelike pomaže u poboljšanju držanja, što zauzvrat uklanja glavobolje, napetost, križobolju, bol u vratu i mnoge druge bolove.

Ovo je i više nego dovoljno razloga da pilates učinite dijelom svog života!